Hei kaikki ystävät!
Täällä on tilanne taas/ edelleen se, että emännän selkä on hurjan kipeä. Tai oikeastaan vielä kipeämpi kuin viimeeksi. Kaikki näytti jo välillä paremmalta, mutta fysikaalinen hoito manipulaatioineen sai paikat hurjan kipeiksi ja vei emännältä lepokyvyt melkein kokonaan. Ja kaiken kukkuraksi se sai nyt rasitusvamman jalkaansa seurauksena siitä, että on joutunut olemaan liikkeessä suurimman osan vuorokautta. Nyt on aika hurjaa kun selkä ei salli istua tai maata ja jalka ei salli seistä tai kävellä. Emäntä on siis enimmäkseen polvillaan tai kontallaan.
Yöt emännällä menee enimmäkseen valvoessa mikä on mulle oikeastaan aika mukava homma, koska sitten aina pääsen parvekkeelle ottamaan torkkuja. Mulla kun on niin kamalan paksu turkki, että jos joudun olemaan koko yön sisällä, niin siitä seuraa eittämättä vähän ongelmia. Olen alkanut nimittäin aikani kuluksi vähän lueskelemaan, jollen saa kuumuudeltani nukuttua.
Yhtenä yönä mä luin "Koiran elekieli" nimistä kirjaa. Se oli ihan mielenkiintoinen opus... Sitten mä olen lukenut "Palveluskoirat" lehtiä sekä "Koiramme" lehtiä. Ihan oikealla asialla mä olen eikö vaan? Ihmettelen vähän miks emäntä on aika karun näköinen aina siivoillessaan mun lukuharrastukseni sivutuotteena syntyneitä "postimerkkejä"... Kerran jos toisenkin se on kyllä salaa naureskellut isännälle siitä, että kun olen ollut lukuhommissa, niin kaikki kuvat on jäänyt koskemattomiksi. Eiks se oikein tajua, että ei niissä kuvissa mitään sisäistettävää tietoa ole?
Sen jälkeen kun söin "Palveluskoirat"-lehden noutoartikkelin, on muuten oikeasti alkanut noutoliike sujumaan täydellisesti. Emäntää ei enää niin harmita sen artikkelin katoaminen mun vatsaani. Sinä yönä kun mä sisäistin sen, oli emäntä just puhunut isännälle, että siinä lehdessä oli tosi hyvä noutojuttu ja se täytyy laittaa varmaan talteen. Nouto kun on sellainen, että sitä toi selkävaivainen emäntä on voinut mun kanssa treenata hyvin vaivoistaan huolimatta.
Ollaan me muitakin jo opittuja tokoiluja tehty muistin virkistämiseksi. Oikein mallikkaasti kaikki sujuu!

Tärkein tehtäväni on nyt kuitenkin olla emännän tassuterapeutti. Pitkään jatkuneet kovat tuskat on masentaneet sitä ja mä poika kyllä tiedän, miten mamma saadaan hymyilemään. Painaudun emännän kainaloon monta kertaa päivässä ja nukun päikkärit sen kanssa sylikkäin. Lisäksi kaikki hauskat temput ja märät pusut varmistaa, että mammalla pysyy hymy huulilla. Kun ajatellaan yhdessä tulevaa kesää niin toivottavasti voidaan luottaa siihen, että kaikki on jo kunnossa ja päästään yhdessä harrastamaan ja lenkkeilemään entiseen malliin. Emännällä on magneettikuvaus ensi viikolla ja sitten vihdoin selviää mikä on oikea hoito selälle.

Natan kanssa tavataan omassa puistossa joka ilta ja leikitään reilu tunti taukoamatta. Tässä muutama tuore kuva meidän meiningeistä.

1313935.jpg

1313936.jpg

Ai niin. Tähän ihan lähelle on avattu uusi,  iso eläinkauppa. Olen saanut monenmoisia uusia herkullisia luita maisteltavaksi ja tiedän varsin hyvin missä kaapissa ne täällä kotona ovat. Pipsa-mummi on ollut täällä taas aika paljon emäntää auttamassa ja kun hän etsi mulle iltapalaa keittiön yläkaapeista (jossa ne ennen olivat) niin mä parkkeerasin itseni yhteen alakaappiin kiinni ja tuijotin sitä vedintä. Just kun mummi oli huutamassa emännälle, ettei löydä mun herkkukoria, niin huomasi mun eleen josta ei voinut erehtyä. :-)
Siitä uudesta kaupasta on ostettu paljon uusia hihnoja, pantoja, valjaat jne. Kaikki kokoa "iso poika". Alan kaiketi olemaan täysissä mitoissani ja saanut massaakin jo jonkin verran.

Oletteko muuten seuranneet sitä uutta ohjelmaa "Hurtta ja stara"? Mä olen kova poika katsomaan koiraohjelmia ja sitä on oikein mukava seurata. Yleensä näen sen vielä kahdesti, koska isäntä katsoo sen aina jälkikäteen tallennettuna. Meidän kaikkien suosikkipari on Jukka ja Hukka.

Nyt täytyy laskea emäntä taas hetkeksi lepäilemään ja vetäytyä itsekin näkemään koiramaisia unia. Aamuun ei ole enää montaa tuntia. Käydään pisulenkillä puoli kahdeksan ja sitten alkaakin Muumit. Seuraan sitä edelleen tiiviisti. Telkkarista tuli vielä se mieleen, että isäntä laajensi taas kanavapaketteja ja nyt meillä vihdoin näkyy Animal Planet. Emäntä on sitä toivonut aika kauan ja nyt saa sitä sitten unettomina öinä seurailla. Sieltä tulee kuulemma koiraohjelmiakin, mutta vielä en ole päässyt niitä näkemään.

Aurinkoisia lopputalven päiviä kaikille!
1313946.jpg